Primary Advertiser

עולם התרופות לסוכרת התקדם מאוד. זה מה שחשוב לדעת עליו

בשיתוף סאנופי

21.2.2023 / 10:49

חולי סוכרת מתמודדים עם אתגרים בריאותיים לא פשוטים, וכדי לשמור על בריאות מיטבית הם צריכים מעטפת טיפולית מותאמת אישית. ד"ר אורית טויטו מסבירה באילו מקרים חשוב לפנות לאנדוקרינולוג - ואילו טיפולים הוא יכול להציע

סוכרת. ShutterStock
"בשנים האחרונות נוספו טיפולים חדשים ומבטיחים לחולי סוכרת"/ShutterStock

סוכרת היא מחלה מורכבת מאוד, שכוללת הרבה יותר מערכים גבוהים של סוכר בדם. בעולם הבריאות מתייחסים לסוכרת מכמה היבטים - החל מבדיקת עיניים ועד מצב כפות הרגליים, כולסטרול וחלבון בשתן. ההסתכלות על המחלה היא רחבה ומערכתית, וכך גם הטיפול המוצע לאנשים החיים עם סוכרת.

"כשמגיע אלי אדם עם סוכרת, אני מתייחסת להרבה אספקטים - הטיפול התרופתי לסוכר, הערכת האיזון על ידי מדידות סוכר ובדיקות מעבדה, אורח החיים של המטופל ובדיקות תקופתיות", מסבירה ד"ר אורית טויטו, מומחית ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה ומנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה במרכז הרפואי וולפסון, "יש התייחסות גם לאורח חיים, תזונה, פעילות גופנית, הפסקת עישון וכדומה. יש כאן הסתכלות מאוד רחבה על המטופל".

ד"ר טויטו מסבירה כי "אנדוקרינולוגיה היא מקצוע רחב שעוסק בכל מיני תחומים שקשורים בהורמונים ומטבוליזם", ולכן לדבריה הטיפול שלה ושל עמיתיה בחולי סוכרת משתנה מחולה לחולה, שכן לכל אדם מייצרים את המעטפת הטיפולית שנכונה עבורו.

אילו חולי סוכרת צריכים לפנות לאנדוקרינולוג?

בהקשר זה חשוב להבהיר כי יש הרבה חולי סוכרת, ולא כולם מטופלים על ידי אנדוקרינולוג. "מספר חולי הסוכרת באוכלוסייה גדול מאוד, ורובם מטופלים על ידי רופאי המשפחה", הסבירה ד"ר טויטו, "זה תלוי באיזון הסוכרת, כמות התרופות, סוגי התרופות, וגם בשאלה באיזה סוג סוכרת מדובר - חולי סוכרת סוג 1 תמיד יהיו מטופלים אצל אנדוקרינולוגים או מומחי סוכרת בשל מורכבות המחלה והטיפול. חולי סוכרת סוג 2 מטופלים לרוב על ידי רופאי המשפחה. אלינו, האנדוקרינולוגים, מגיעים המקרים היותר מורכבים כמו למשל חולים עם מחלות רקע, או כאלה שנזקקים ליותר תרופות או לטכנולוגיות רפואיות".

ד"ר טויטו ביקשה להדגיש כי "יש כיום אופציות טיפול רבות, סוגי אינסולין רבים עם מאפיינים שונים, וגם הרבה טכנולוגיות למדידת סוכר. חשוב לדעת שיש אפשרויות טיפול מגוונות, וגם אם אפשרות אחת לא הצליחה, לא צריך להרים ידיים ולהתייאש. זה בדיוק המקום להתייעץ עם אנדוקרינולוג שיתאים חליפת טיפול אישית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

6 מיתוסים על סוכרת שהגיע הזמן להשאיר מאחור

בשיתוף סאנופי

"מהפכה בעולם הסוכרת"

ד"ר טויטו הסבירה כי בשנים האחרונות נוספו טיפולים חדשים ומבטיחים לחולי סוכרת. "יש שתי קבוצות חדשות של תרופות שפותחו בעשור האחרון, שממש עשו מהפך בעולם הסוכרת", הסבירה, "קבוצה אחת היא התרופות שמשמשות לסוכרת וגם לירידה במשקל, והן ניתנות בהזרקה, והבונוס הגדול שלהן הוא שמעבר לעובדה שהן מורידות סוכר בצורה יפה, הן מסייעות לירידה במשקל, ואנחנו משתמשים בהן במטופלים רבים. הקבוצה השנייה ניתנת בכדורים וגורמת לאיבוד של סוכר דרך מערכת השתן. לתרופות האלה יש הרבה השפעות מיטיבות - הן מורידות סוכר ולחץ דם, מסייעות לירידה במשקל, והן גם מגינות על הלב והכליות".

מלבד שתי משפחות תרופות אלה, קיים גם האינסולין - שאף שאינו תרופה חדשה, למעשה הוא קיים כבר 100 שנה, הוא נחשב לטיפול יעיל ובטוח שאינו מפסיק להתפתח. "עם השנים האינסולין הופך ליותר נוח לשימוש ועם פחות תופעות לוואי. מכיוון שיש לנו מגוון רחב של אינסולינים עם השפעות שונות, אנחנו יכולים להתאים את האינסולין למטופל ולצרכים שלו", אמרה ד"ר טויטו, "כך שיש הרבה מאוד אופציות לסייע לחולי סוכרת". בנוסף, לא רק התרופות משתנות, אלא גם אמצעי הניטור של הסוכר משתנים. "האפשרות למדוד סוכר קיימת שנים רבות, אבל היום יש מכשירי מדידה רציפים, שחוסכים מהמטופל דקירות וגם נותנים לנו אינפורמציה רבה", הוסיפה.

לאור כל הפיתוחים האלה, ד"ר טוויטו ביקשה להדגיש כי "חשוב שכל חולה סוכרת, אחת לכמה זמן, גם אם הוא מאוזן, יפגוש את רופא המשפחה שלו או מומחה סוכרת, כדי לוודאי שהטיפול בו הוא עדכני ומיטבי. כדאי לשאול באופן אקטיבי מה חדש ומה השתנה, האם כדאי לי להחליף את התרופות שלי? האם יש בדיקות חדשות שכדאי לי לעשות?". עוד הוסיפה ד"ר טוויטו: "עולם הטיפול בסוכרת משתנה בקצב מאוד מהיר, ולא תמיד כדאי להמשיך ליטול את אותן תרופות שרשמו לכם לפני שנים רבות. כדאי מאד לגשת לביקורת תקופתית, להתייעץ ולרענן".

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully