Primary Advertiser

המחלה הזו הורגת כמעט 10 ישראלים בכל יום. אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

בשיתוף סאנופי

26.1.2023 / 7:25

למעלה מחצי מיליון ישראלים חולים בסוכרת, אך בעזרת הקפדה על מספר דברים חשובים, ניתן לחיות לצידה ולנהל אורח חיים תקין. מוטי פרלמוטר, מנכ"ל האגודה הישראלית לסוכרת, מסביר

בווידאו: מוטי פרלמוטר, מנכ"ל האגודה הישראלית לסוכרת/עריכה: דינה מחפוץ

האגודה הישראלית לסוכרת קיימת כמעט 70 שנה והיא נועדה לשפר רווחתם ובריאותם של החולים במחלה. בניגוד למחלות אחרות, ניתן לשלוט בסוכרת בעזרת תזונה נכונה, מעקב צמוד, פעילות גופנית וטיפול תרופתי מתאים. מהם מטרות העמותה, מי יכול לפנות אליה ואילו פעילויות היא מובילה בשנים האחרונות? מוטי פרלמוטר, מנכ"ל האגודה הישראלית לסוכרת, הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה. צפו.

מהי סוכרת?

"מדובר באחת המחלות הנפוצות בעולם, שמורכבת משני סוגי סוכרת עיקריים - סוכרת סוג 1 שנקרא סוכרת נעורים, וסוכרת סוג 2 שממנה סובלים למעלה מ-90 אחוז מהאוכלוסייה", אומר פרלמוטר. "סוכרת סוג 1, היא מחלה אוטואימונית; הלבלב מפסיק לייצר אינסולין, הגוף רואה בו סוג של אויב ומתקיף אותו. סוכרת סוג 2 היא מחלה מתמשכת ונגרמת בגלל נושא האינסולין אבל הוא לא אחיד. מדובר בהורמון שנועד לעבד את הסוכר שאנחנו אוכלים ולהכניס אותו לדם. הגוף למעשה מייצר יותר אינסולין כי הוא לא מצליח להתגבר, הוא נחלש ויוצר תחושת רעב לפחמימות. מדובר במעגל קסמים שמזין את עצמו".

"בדרך כלל, לוקח בין 5-7 שנים מהיום שמתחילים לחלות עד שמוכרזים כחולי סוכרת", מוסיף פרלמוטר. "מגלים זאת בבדיקות דם. "בישראל יש בערך 600 אלף חולים מאובחנים וישנם עוד 400 אלף טרום סוכרתיים. כלומר כמעט מיליון איש מעורבים במחלה הזו".

המשך דבריו של פרלמוטר - בנגן שלמעלה

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully